Monday, July 20, 2009

Anwar Arahkan Ekploistasi Isu kematian Teoh

Dalam satu perjumpaan sulit pemimpin Pakatan PKR-DAP-PAS pada jumaat lalu di Ibu Pejebat Pas, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengarahkan semua pemimpin Pakatan mengeksploitasi habis-habisan isu kematian Teoh Beng Huat, Pegawai khas EXCO Selangor ini.

Menurut pemimpin kanan Pas (dirahsiakan nama) Anwar mencadangkan agar semua penulis-penulis Pakatan memebri pelbagai versi kematian Teoh dengan semuanya meletakkan kesalahan kepada SPRM sebagai sebuah badan yang berat sebelah dan kemungkinan besar terbabit dengan kematian Teoh.

Anwar mahu isu ini digunakan untuk menekan SPRM agar menghentikan siasatan ke atas EXCO-EXO Selangor dan Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim.

Sama adsa kematian Teoh dirancang oleh Pakatan atau tidak belum dapat dibuktikan. Namun melihat kronologi kejadian di mana EXCO Selangor sendiri memanggil sidang akhbar memaklumkan serbuah SPRM ke atas pusat khidmat mereka, tuduhan bahawa SPRM bersikap perkauman dengan menyiasat wakil rakyat Cina sahaja dan akhirnya diikuti kematian Teoh menimbulkan seribu tanda tanya.

Pakatan juga dilihat begitu gelabah sehingga menuntut Suruhanjaya Di Raja ditubuhkan untuk menyiasat tanpa menunggu keputusan siasatan polis terlebih dahulu.

Apakah ada EXCO Selangor yang terbabit dengan kumpulan haram atau kongsi gelap merancang kematian Teoh?

2 comments:

Anonymous said...

bai...., politik adalah persepsi. so... sapa yg dpt eksploit agr doktin pemikiran, dia ada harapan meraih keuntungan.

CERBYwinnfield said...

Adakah sumber info ini boleh dipercayai?

Kalau ada recond audio adaleh lebih substance :-)

Certainly don't want to be like RPK's 'sumber yang dipercayai'.