Thursday, July 9, 2009

Rumah Khir Toyo dan Guan Eng Memang Tak Sama

Anwar muncul lagi mempertahankan sekutu rapatnya Lim Guan Eng. Sama seperti ketika di dalam UMNO dahulu, Anwar di dalam PKR juga tidak berbeza. Beliau akan mempertahankan apa sahaja tingkah laku sekutu kuatnya.

Malaysiakini melaporkan Anwar berkata di Manik Urai, "Tunjuk rumah sewa ketua menteri Pulau Pinang, hendak samakan dengan puluhan juta rumah (Datuk Seri Dr Mohd) Khir Toyo. Itu masalah pemimpin Umno. Tengok pemimpin Umno di Manek Urai, cuba tanya kekayaan Tan Sri, Datuk dalam Umno, ada tidak aset RM20 juta? (Mereka) datang ke Manek Urai, cakap soal bela rakyat,"

Memang banglo sewa Ketua Menteri Pulau Pinang tidak sama dengan banglo Khir Toyo. Khir Toyo bina bangglo pakai duit sendiri melalui pinjaman bank tapi Lim Guan Eng guna duit kerajaan negeri untuk bayar sewa banglonya.

Khir Toyo sudah tiada kediaman rasmi yang diperuntukkan kerajaan tapi Lim Guan Eng ada.

Anwar usah bercakap duit pemimpin UMNO jika beliau sendiri ada berbilion duit. Jika tidak nyatakan kepada umum dari mana beliau dapat duit untuk pilihan raya lalu? Pas sahaja khabarnya menerima RM 150 juta melalui Kamaruddin Jaafar untuk pilihan raya 2008.

No comments: