Monday, August 27, 2007

Anwar: Pengkhianat Orang Melayu dan Tali Barut Amerika (II)

Dalam bahagian pertama tulisan ini saya menulis bagaimana Anwar sebagai Menteri Kewangan dan Timbalan Perdana Menteri gagal meningkatkan pemilikan ekuiti orang Melayu dan juga penguasaan ekonomi orang Melayu seiring dengan ekonomi boom ketika itu. Antara faktornya ialah Anwar menggunakan kedudukannya hanya untuk mengukuhkan kedudukan politik beliau tanpa mengambil kira kepentingan orang Melayu keseluruhannya.

Ada orang mendakwa saya cuba mempertahankan Naib Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin. Mempertahankan Khairy tidak penting. Yang penting apakah Anwar bukan seperti yang seperti Khairy katakan?

Anwar sebagai agen Amerika Syarikat dan Yahudi bukanlah difahami dalam konteks ejen perisikan seperti CIA. Sebaliknya Anwar dilihat ejen agenda Amerika Syarikat dan Yahudi di negara ini.

Bukti yang jelas ialah pembabitan serius Anwar dengan Foundation For the Future (Yayasan Masa Hadapan) yang direncanakan oleh Paul Wolfowitz untuk menyebarkan fahaman dan ideologi Amerika Syarikat di kalangan negara Arab dan negara Islam lain.

Selain itu, Anwar tidak dapat memisahkan diri dengan Institut Kajian dasar (IKD). IKD merupakan think tank Anwar sejak menjadi Timbalan Perdana Menteri lagi. Apabila Anwar dipecat, IKD di bawah Khalid Jaafar turut menentang kerajaan dan UMNO.

IKD ditaja sepenuhnya oleh badan Yahudi iaitu Konrad Adaneur Foundation (KAF). Pengarah Eksekutif IKD ialah Khalid Jaafar bekas Setiausaha Akhbar Anwar Ibrahim. IKD yang sangat aktif IPTA dan IPTS. IKD turut bekerjasama rapat dgn MAFREL mengadakan penyelidikan. IKD amat aktif mempengaruhi minda golongan muda dan berpelajaran terhadap Anwar Ibrahim.

Sumbangan kepada IKD oleh organisasi Yahudi ini bukan sahaja selepasAnwar dipecat, malah ketika penubuhannya pun (Anwar ketika itu merupakan "putera mahkota UMNO") IKD menerima RM20 juta daripada Konrad Adeneur Foundation (KAF). KAF turut menaja Interfaith Commision (IFC).


Pada 1997, apabila berlaku krisis ekonomi Asia akibat kejatuhan matawang, Anwar melaungkan mantera Amerika Syarikat dan Yahudi mengenai nepotisme dan kronisme sebagai punca keruntuhan ekonomi Asia. Lebih menarik, Anwar meletakkan semua kesalahan itu atasDr. Mahathir Mohamad, sedangkan ketika itu, kroni-kroni Anwarlah yang paling hebat dan gagah mengaut projek-projek negara.

Bagi melaksanakan mantera Amerika dan Yahudi ini, Anwar membuat ucapan yang bertentangan dengan ucapan dr. Mahathir di Forum Ekonomi Dunia 1997 di Hong Kong. Dalam negara pula, Anwar menggunakan Ahmad Nazri Abdullah (ketika itu Ketua Pengarang Berita Harian), Johan Jaaffar (Ketua Pengarang Utusan Malaysia) dan Rustam A. Sani, kolumnis tamu Utusan 'belaan' Anwar.

Rustam ketika itu menulis dalam Utusan Malaysia menyindir Dr. Mahathir ketika itu sebagai takut dengan bayang-bayang sendiri kerana mengkritik spekulator matawang.

Hubungan rapat Anwar dengan Tabung Mata Wang Antarabngsa (IMF) dan Menteri Kanan Clinton yang berbangsa Yahudi termasuk William Cohen dan Madeline Albright telah mewujudkan ketidakstabilan dalam negara.

Anwar sebagai Menteri Kewangan menaikkan Kadar Pinjaman Asas dan Kadar Faedah Kad Kredit dengan begitu tinggi mengikut formula IMF. Anwar juga dan menyingkatkan tempoh hutang lapuk dan cuba menghapuskan beberapa subsidi. Ini menyebabkan ramai orang hampir muflis, gulung tikar dan hutang meningkat secara mendadak. Kadar inflasi meningkat, kuasa beli menurun dan pengangguran kian bertambah.

Tindakan-tindakan ini tidak lain dan tidak bukan digerakkan oleh Anwar atas sokong pemimpin tertentu di Amerika Syarikat yang mahu melihat perubahan kepimpinan di Asia yang gagal mereka kuasai sepenuhnya seperti Malaysia, Thailand dan Indonesia.

Bukankah ketika itu Anwar juga bekerjasama dengan Amin Rais seorang tali barut Amerika di Indonesia. Bukankah Amin Rais ketika riuh rendah reformasi di Indonesia dan Malaysia tengah gawat ekonomi, pernah berkata kepada Anwar bahawa "inilah masa terbaik untuk mengambil alih kepimpinan."

Anwar mungkin bukan ejen US seperti perisikan Yahudi. Namun tidak dinafikan bahawa banyak contoh yang menunjukkan hubungan Anwar dengan US lebih daripada hubungan diplomatik atau sahabat biasa.

Berapa ramai bukan pemimpin nombor satu negara asing menerima sambutan karpet merah dan tembakan meriam di Washington DC seperti anwar perolehi?

Berapa ramai tokoh poltik yang bersalah atas tuduhan pecah amanah, penyelewengan kuasa dibela oleh pemimpin tertinggi US?

1 comment:

sokong_kerajaan said...

Tali barut ke bukan? Kenapa Al Gore yang datang ke Malaysia selepas Anwar dipecat sokong Reformasi di dalam satu acara majlis? Yang paling menghairankan, kenapa US yang dikenali sebagai pembenci pejuang Islam berdegar-degar memuji dan mempertahankan Anwar dari tuduhan liwat dan rasuah? Ini harus dikaji dengan mendalam....