Tuesday, November 17, 2009

Lobi Luar - Kekuatan Anwar Ibrahim

Salah satu fasa kebangkitan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai pemimpin lulusan Pengajian Melayu Universiti Malaya bertaraf antarabangsa ialah kesanggupan beliau berhabisan membela pelobi-pelobi Barat untuk meningkatkan martabat dan imej diri beliau sebagai pemimpin muda negara Islam yang bakal menjadi "darling barat."

Umum mengetahui sejak Anwar menjadi Menteri Kewangan beliau memberi pelbagai peluang perniagaan dan pelaburan kepada pelabur luar yang sanggup membentuk pasukan media dan lobi antarabangsa untuk beliau.

Anwar berubah dari pejuang Islam yang menakutkan bukan Islam di Malaysia kepada pemimpin kesayangan barat dalam sekelip mata.

Dalam masa yang sama Anwar masih menjaga rangkaian dan jaringan (networking)asal beliau dengan pertubuhan-pertubuhan Islam yang bercorak radikal sebelum membawa mereka sekali berubah kepada pro-barat.

Keupayaan Anwar menjadi pokka membolehkan beliau menjadi kesayangan negara arab dan juga negara barat.

Justeru apabila muncul artikel-artikel luar negara yang berusaha membabitkan Datuk Seri Najib Tun Razak dengan pelbagai skandal termasuk pembunuhan Altantuya Sharibu, ia jelas sekali propaganda dan agenda Anwar.

Apatah lagi selepas keluar penjara Anwar segera ke Jerman berjumpa beberapa pelobi barat yang masih bersedia membantu beliau menjadi boneka barat.

Pertubuhan seperti Konrad Adeneur Foundation (KAF)yang pernah membantu Institut Kajian Dasar (IKD) Anwar dahulu masih berusaha memastikan beliau menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Demikian juga pembabitan Anwar dengan Foundation for the Future yang menjadi alat untuk US menyalurkan bantuan dan peruntukan kepada Anwar.

Justeru apabila muncul penulis tabloid akhbar Liberation, Perancis yang berpengkalan di Thailand, Arnaud Dubus, membuat pelbagai cerita, andaian dan susulan isu pembunuhan Altantuya Saribu tidak syak lagi Anwar Ibrahim berada di belakangnya.

Arnaud dilaporkan membuat pelbagai penyelidikan dan wawancara sehingga ke Mongolia bagi menulis cerita tersebut.

Cubaan mengaitkan Datuk Seri Najib dan memburukkan Konsul Mongolia di malaysia hanyalah untuk kepentingan Anwar Ibrahim sahaja. Kita tentu hairan bagaimana wartawan akhbar tabloid yang tidaklah begitu besar edarannya boleh menyara wartawan seperti Dubus sehingga mengembara beberapa negara hanya untuk sebuah cerita tidak menjadi isu besar di Perancis pun.

Justeru apabila Konsulat Kehormat Mongolia di malaysia, Datuk Syed Abdul Rahman Alhabsi tampil menafikan segala tulisan Arnaud ia sekadar menjelaskan lagi siapa Arnaud sebenarnya.

Saya ingin menafikan sekeras-kerasnya tuduhan wartawan penyiasatan Perancis, Arnaud Dubus bahawa saya pernah menyerahkan sekeping gambar YAB Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak dengan model Mongolia, Altantuya Sharibu yang mati dibunuh seperti yang disiarkan oleh akhbar Suara Keadilan Bil 206 (10-17 Nov 2009).

Adalah jelas ia adalah satu pembohongan, rekaan dan berniat jahat untuk memburukkan saya dan Perdana Menteri. Gambar yang didakwa itu sebenarnya tidak pernah wujud, jadi bagaimana saya boleh serahkan gambar yang tidak wujud kepada pihak Polis? Ini tidak masuk akal langsung. Sepanjang penyiasatan kes berkenaan, saya hanya ada menyerahkan kepada pihak Polis sekeping gambar Abdul Razak Baginda (gambar solo) dan beberap keping gambar Altantuya. Saya tidak pernah melihat atau terjumpa gambar Perdana Menteri bersama Altantuya.

Malah saya tidak pernah mendengar satu ayat pun yang mengatakan Perdana Menteri memang mengenali si mati. Yang pernah saya lihat adalah gambar yang di reka-reka oleh pihak pembangkang melalui teknik pertindihan bertujuan memburukkan pihak tertentu dalam kes tersebut. Justeru, saya berharap penjelasan in akan mematikan tuduhan liar yang dibuat oleh Dubus. - Kenyataan Media, Datuk Syed Abdul Rahman Alhabsi, 17 November 2009.


Secara logiknya jika ada pun gambar tersebut Syed Abdul Rahman tidak sebodoh itu untuk mendedahkan kepada seorang wartawan seperti Arnaud.

Memandangkan gambar itu sememangnya tiada kecuali gambar sumper impose yang dibuat oleh Tien Chua maka nyata Arnaud berbohong. Soalnya mengapa Arnaud perlu berbohong jika bukan kerana beliau dibayar oleh kumpulan pelobi Anwar Ibrahim?

Pelobi Yahudi dan Barat masih bersedia menggerakan ombak kedua bagi menaikkan Anwar sebagai kuda tunggangan mereka di Malaysia.

Tiada apa yang lebih bernilai di malaysia selain sweet oil yang menjadi kegilaan Barat. Inilah yang mahu mereka kuasai.

2 comments:

Anonymous said...

sweeping malaysian di indonesia pun gara gara anu war dengan gus dur untuk memburuk buruk kan malaysia sebab itu dia bolih di kategorikan sebagai pengkhianat bangsa agama dan tanahair nombor satu, anu war pencacai demokrasi reformasi nasi basi barat dah mula tak laku. rakyat satu malaya dah tahu helah dia.

Anonymous said...

membaca seluruh blog, cukup bagus