Monday, June 15, 2009

Anwar Mahu Mengelak Perbicaraan

Anwar Ibrahim yang lantang kononnya bersedia menjawab segala pertuduhan liwat beliau di mahkamah telah sedaya upaya berusaha menghalang perbicaraan dari berlangsung pada 1 Julai 2009 akan datang.

Logikkah di dalam akal semua rakyat bahawa Anwar yang serba maksum dan tidak bersalah itu begitu bersungguh mengelakkan kes liwat beliau dibicarakan. Belum pun bermula perbicaraan peguam Anwar telah pun mempertahankan anak guamnya termasuk mempertikaikan bukti dan saksi pendakwa.

Mereka mahu menjalankan perbicaraan melalui media dan bukannya mahkamah untuk memberi tekanan kepada pendakwa, mangsa dan saksi.

Tindakan mempertikaikan bukti-bukti dan juga memutarbelitkan laporan doktor pada peringkat pra perbicaraan ini menunjukkan Anwar mempunyai sesuatu yang mahu disembunyikan. Dengan cara menyerang dari awal beliau berharap apa sahaja fakta-fakta dalam perbicaraan akan datang akan dianggap sebagai direka dan dipalsukan (fabricated).

Jika benar beliau tidak bersalah dan percaya bukti-bukti yang ada menyebelahinya mengapa ia begitu tergesa-gesa untuk menyangkal bukti-bukti yang ada tanpa dikemukakan pun lagi oleh pendakwa di Mahkamah?

Anwar sebenarnya sedang membina jurang-jurang provokasi bagi membentuk pemikiran umum bahawa dakwaan terhadap beliau adalah konspirasi UMNO.

1 comment:

Anonymous said...

sudu.. pisang buah sekali je..