Monday, January 21, 2008

Bila Sahabat Pun Tidak Percaya Cakap Anwar (III)

Bukan sahaja Datuk Nallakarupan,Hishamuddin Rais, Chandra Muzaffar, Ruslan Kasim, Saifuddin Nasution (yang kini berhijrah kepada PAS) malah Mursyidul AM Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat juga sudah tidak percaya kepada Anwar Ibrahim.

Menurut Menteri Besar Kelantan itu, keyakinannya terhadap kredibiliti Parti Keadilan Rakyat (PKR) semakin terhakis sambil menyifatkan parti berkenaan "mencelarukan".

Beliau berkata, kerjasama dengan PKR sama seperti pengalaman Pas menjalin kerjasama dengan Parti Melayu Semangat 46 pada akhir 1980-an dan awal 90-an.

"Kita sudah ada pengalaman bekerjasama dengan Parti Melayu Semangat 46, kemudian parti berkenaan berpecah dengan Pas dan masuk semula Umno," katanya.

Jika Nik Aziz yang merupakan antara pemimpin utama parti pembangkang terbesar tidak percaya kepada PKR dan Anwar, apakah kita pula mahu memperjudikan nasib kita dan negara ini di tangan Anwar?

12 comments:

sokong_kerajaan said...

Nik Aziz akhirnya mengakui kelemahan Anwar walaupun sebelum inipun sewaktu Anwar di dalam UMNO ada penceramah PAS memanggilnya dengan gelaran Al-Juburi. Jadi buktinya PAS memang tahu tentang perilaku seks songsang Anwar tapi cuma menggunakannya untuk kepentingan politik sempit mereka.

Anonymous said...

emmm...mmg setiap manusia pun ade kelemahan ...semua pemimpin UMNO pon ade kelemahan...tak heran pon Anwar tu ade kelemahan...korg ni perfect ker?Anwar seks songsang?bukti?takkan bukti mahkamah je?alahhh...bukti mahkamah diorang buat sendiri...main cipta bukti...tak cayelah...korg ni merapu je...

apelako said...

pokka! hang berhenti la dari menjadi manusia bacul, penakut, bercakap dalam kelambu di malam gelap gelita! Berapa ringgit je hang dapat dengan menjadi pencacai BANGSAT UMNO?

sokong_kerajaan said...

Kau orang ingat special branch takde bukti ke tentang perilaku seks songsang dia... Pernah dengar tak percakapan dia dengan kekasih-kekasih 'gay' dia? Cakap dengan pondan punya la lembut macam cakap dengan 'girlfriend'...

Anonymous said...

korang tak tengok pengakuan tun mahadir ke pasal fitnah anwar...bahlol

Anonymous said...

macam macam agenda dan propaganda kita buat..tapi rakyat tetap gak undi pkr..adehh..apa dah jadi agaknya?!!!

Anonymous said...

BIASALAH NAK JADI PM MULUT KENA MANIS,HATI KENA BAIK.TAPI AUTA LEBIH,TIPU SANA SINI PASTU BURUKKAN ORANG MELAYU.ORANG MACAM NI PUN ADA.KEPADA YANG TAK SUKA UMNO TU KAU JANGAN LAH BUKAK LAMAN WEB NI.TAK SUKA KAU BUKAK LAH [BA] PUNYA LAMAN WEB.JANGAN MENYIBUK KAT SINI!

Anonymous said...

WOi Pokka,

Ini bukan soal Anwar bangkit..tapi keangguhan orng UMNO membuatkan rakyat - generasi spt aku menolak BN sebab melut dengan BN dan kuncu2nya.
Anwar kuat atau tidak, kalau kuasa rakyat yang memilih pemimpin ko nak buat apa...rakyat era 6o-an dan zaman melinium jauh beza sebuah dah cerdik belajar kat U mcm aku..bukan sombong, Tapi bangga menjadi org berilmu...Tapi taklah bangga mcm org UMNO yang kaya dpt projek sana sini dan angkuh gila babi sombong!!!!

Kerajaan BN suruh rakyat bersyukur sebab dah tolong orng Melayu tapi apa aku dan genarasi aku dapat..

Aku bukan kakitgn kerjaan, dan tak merasai keistimewaan sebagaimana kakitgn awam dpt..Aku berusaha sebagai penjual insurans/ jual produk kewangan utk survival diri sendiri dan kaum MELAYUku sendiri..susah nak bersaing dgn agen Cina tapi sabar tempuh cabaran.

Kumpulan mcm aku ini memang tak dpt la projek BN..Jadi apa kepentingan generasi aku sekarang dlm DEB..aku nak tanya korang semua..(yg bekerja sendiri) apa yang ko dpt kat DEB..tak dapat apa pum..tak rasa apa pun...
Jadi pemikiran generas mcm aku dah tak kisah sebab dah biasa tak BERTONGKAT UMNO

Woi Pokka (terpakasa biadap panggil woi sbb ko sengall!!!)
Tal payah la ko sembang harga minyak serta dasar2 bodoh tu..KDNK ke..krisis kewangan ke..

Yang idup akan mati..Anwar PakLah Tun M semua akan mati...Jadi kesimpulannya mudah jgn sibuk pasal individu sebab dia akan mati..tapi kaum MELAYU menyambung generasi ini akan terus marah jika pemimpin buat perangai mcm ni..

Brader.., semua org dah ada otak laaa...propaganda dah penting...

Jgnlah kutuk sesama kita..third class mentaliti...

BN dah kalah teruk PRU12 masih nak angkuh sombong...woi org insaflah..betul kata KULI.. UMNO kat semenanjung tak kuasa hanya menumpang kuasa org Sabah..
Tal malu ker...
Kalau ANwar dah mati nanti..dan org UMNO tak umah perangai, rakyat akan marah juga...dan tak menyokong BN

Susah sgt ke nak PAHAM!!!

Woi org UMNO yang kaya - disebabkan dapt projek berniaga insaflah dengan keayaan itu...kalau ko kaya pun ko bukan boleh makan sekali 8 pinggan tetap 1 pinggan juga cuma yg mmebeza harga sepinggan ko rm4 atau rm40...

Cukup berserdaha ada 1 bangglo, 1 mercedes, 1 myvvy...yang lain tu agih la kat org miskin...

Kalau aku diberi mandapt senang jer nak haspus ke miskinan tegar...dulu kita kempen satu rumah 1 komputer..

Aku akan buat standardkan rumah seluruh golongan miskin.
1 rumah 1 kereta...( ini idea aku jgn bawa masuk parlimen lak...esk tak idea nak kempen PRU13 hahahha).
Kpd golongan miskin ok...takkk Dah zaman melinium pun ada org susah lagi..ada org asli g sekolah tak pakai kasut...Selagi ada org susah dlm bersamaMU TV3 tu..selagi itu BN gagal basmi kemiskinan..Itupun x paham..media dah dedah..takkan bantu lagi..cit porahhhhh!!!!

Aku nak buat parti baru: Parti Generasi Melayu Muda...

- Tengku Johan

Anonymous said...

aku baru tbaca artikel ni, malas la nak komen brader anwar ni, pak sheikh kita ni mungkin maksum bg org pkr... agaknya la. tp bila baca komen Tengku Johan ni rasa mau jg bg komen.

1.Tapi taklah bangga mcm org UMNO yang kaya dpt projek sana sini dan angkuh gila babi sombong!!!!
# bab ni aku stujulah, tak kira la org umno ka, pas ka, pkr ka etc, jgn la sombong. utamakan rakyat!

2.Kerajaan BN suruh rakyat bersyukur sebab dah tolong orng Melayu tapi apa aku dan genarasi aku dapat
# takkanlah ko tak dapat apa2 kot. muhasabah la sikit, jgn la kerana tak dpt kerja kerajaan dah kata tak dpt apa....

3.Aku berusaha sebagai penjual insurans/ jual produk kewangan utk survival diri sendiri dan kaum MELAYUku sendiri..susah nak bersaing dgn agen Cina tapi sabar tempuh cabaran
# yg ni aku puji, mentaliti keluar universiti kerja dgn kerajaan tu dah blalu. usaha kena buat.

4.aku nak tanya korang semua..(yg bekerja sendiri) apa yang ko dpt kat DEB..tak dapat apa pum..tak rasa apa pun...
# takkanlah tak dpt nikmat DEB tu. ntah2 ko masuk u ni pakai kouta org melayu kot, kat u tu pulak belanja banyak, utk jd sorg dr kena belanja 100k, tp kita org melayu berapa la yg kita kena bayar?

5.Kesimpulan : aku teringat kwn aku pesan. katanya: klu kita naik basikal jgn la bandingkn dgn org naik motor, tp kta usaha la spy boleh naik motor,keta, heli - takde org larang. masalah kita ialah bila tengok org kita kaya, kita pandang semacam. tengok ananda krishnan kaya, kita tak kata apa2, seronok lg tgk astro & pakai maxis??????????????
generasi melayu baru

Anak Kampung said...

kuat sungguh hasad dengki di penjual insurans nih. Mungkin sebab hidup x berkat dek hasad dengkinya lah yang die........ah malas aku nak cakap lagi

Kalo ko x dapat ape2 pun, orang lain yg sebangse & seagame dengan ko dapat...dieorang jugaklah yang akan tolong ko bile ko susah nanti.

Stakat blajar U tapi akhirnya jual insurans...ilmuan apa tuh. Dah tu bongkak macam sial.ko sorang ko sorang je yang bachelor dlm blog nih?

memanglah dalam UMNO tu penuh dengan penyangak dan penyamun macam pak lahap, kera jantan dan konco tingkat 4nya, tapi adakah itu bermakna kita orang melayu perlu hancurkan UMNO,parti yang banyak berjasa dan membela bangsa kita? UMNO tidak haprak, yang haprak adalah juak2 dalamnya yang perlu dihapuskan sama sekali demi keutuhan bangsa melayu di bumi melayu ini.Janganlah kerana marahkan nyamuk, kelambu yang berjasa dibakar sekali!

Tanpa UMNO, bertakhtalah Malayan Union yang bakal mempariahkan orang melayu. Tanpa UMNO, tiadalah kemerdekaan secara muafakat dan aman. Tanpa UMNO, tiadalah dasar2 yang membela orang melayu seperti artikel 153, MARA, MRSM, UiTM, FELDA dan sebagainya.Tanpa UMNO, tak mungkin ada begitu ramai golongan kelas menengah dan profesional melayu, termasuklah tanggang2 moden dalam PKR dan DAP.
Tanpa UMNO, mungkin orang melayu aka jadi pencacai di negaranya sendiri.

Sekalipun begitu ramai orang melayu yang lupa atau buat2 lupa akan jasa UMNO. mujurlah aku tak termasuk golongan sebegitu. Aku takkan sesekali khianati UMNO, walaupun aku benci sangat dengan pemimpin2 korup UMNO yang diketua imam hadhari, pak lahap and co.
Aku masih waras lagi dalam memikirkan nasib bangsa aku di bumi sendiri, walaupun kemarahan aku begitu meluap-luap terhadap pak lahap and co. Aku tak yakin langsung dengan parti "flip-flop" PAS, apatah lagi pengkhianat bangsa seperti pemimpin paling "maksum" PKR, DSAI.

Diramalkan kenyataan sebegini bakal mengundang kemarahan ramai pengikut2 DSAI.

mangsa keadaan said...

Aslmkm.. pendapat aku nie mudah je. Sume org tau yg pemimpin2 dan konco2nya lebih mengejar kekayaan berbanding memikul amanah rakyat, baik UMNO mahupun pembangkang.. Tp, sedar tak korang yg kebelakangan ni je UMNO diserang? bkn sbb Anwar atau Pak Lah sbnrnya.. sbb semua ahli politik didedahkan rahsia masing2, dan rakyat berada dlm kesempitan hidup sekiranya depa dok bertelagah dan terlupa untuk naikkan taraf ekonomi negara...

Anonymous said...

bercakap memang mudah....
itu ini...boleh.. tak boleh
tapi nak melaksanakannyer
bukan semudah bercakap
biaser lah saper2 pun boleh.kalau
dah diatas tak kiralah umno,pas.pkr
(majoriti melayu)dan dap
penyalahgunaan kuasa memang
tak dapat dinafikan cuma kite
yg dibawah nii terasa.tapi cuba yg dibawah ni tadi naik keatas
benda yg sama berulang....
pikir pikir kanlah
"bukan mudah,melayu mudah lupa tapi mudah alpa"