Tuesday, December 15, 2009

BTN Terbakar tapi Klip Video Masih Ada

Pening Anwar. Memang Anwar pening bila munculnya video klip ucapan beliau di Biro tatanegara semasa beliau berada di dalam kerajaan dahulu. Sesiapa yang berminat menontonnya bolehlah melayari www.anwaraidc.com.

Semasa Khalid Ibrahim memanaskan isu BTN ini Anwar tidak menyangka masih ada video klip dan fail-fail BTN yang lain semasa beliau berkuasa penuh ke atas BTN. Ini kerana apabila dipecat daripada kerajaan pada September 1998, konco-konco Anwar di BTN telah membakar ibu pejabat mereka di Jalan Bellamy.

Tidak ramai yang mengetahui insiden ini kerana ia tidak diperbesarkan biarpun hampir kesemua rekod BTN musnah dalam kebakaran tersebut. Ini dipercayai salah satu strategi Anwar untuk menutup jejak beberapa kumpulan politik yang setia dengan beliau dan mempunyai hubungan dengan BTN.

Sejak munculnmya video klip tersebut Anwar tentu tertanya-tanya apakah lagi rahsia beliau di BTN yang sempat diselamatkan dalam kebakaran tersebut.

Hanya masa akan menentukan kerana khabarnya banyak juga yang dapat diselamatkan dan menunggu isu apa yang Anwar gunakan untuk ditunjukkan kembali wajah sebenar pokka bernama Anwar Ibrahim.

No comments: